maandag 20 oktober 2014

Too many puppies!

Mauro vertelt ...

Wat een zondag, wat een zondag! De baasjes hadden verteld dat we 's namiddags op bezoek zouden gaan bij mama en papa in Nederland. Daarom dacht ik een lekker geurtje aan te trekken en rolde ik tijdens de voormiddagwandeling even in een paardendrol. Vonden m'n baasjes niet zo grappig, dus moest ik nog even langs de tuinslang passeren vooraleer we konden vertrekken ... Stelletje spelbrekers!

Toen ik uit de auto stapte, wist ik even niet wat ik zag ... Zoveel zwart-witte hondjes: allemaal Mojo's! Ik mocht even dag gaan zeggen, spannend hoor. M'n papa Rauke was er ook al, maar die was precies een beetje boos ... Zie je wel, ik zei nog dat hij niet van hondenshampoo zou houden! Met een vleugje paardendrol had ik 'm vast meteen om m'n pootje gedraaid. 

Papa Rauke
Er kwamen meer en meer hondjes, wat gezellig. En dan was plots m'n lieve mama Roza daar: jippie! Die was wel erg lief voor mij, sja, zij houdt vast wel van fleurige geurtjes ... 

Mama Roza en Mauro
Alledrie mijn broertjes waren van de partij: Mojo, Bodor en Bauke. Wat hebben ze lange, zwarte haren! Ben ik wel een beetje jaloers op hoor ... Wacht maar, mijn haren zullen nog wel groeien! Mijn broertjes zijn erg stoer, er was er eentje die zelfs uit het raam van 2 meter hoog gesprongen is om bij zijn baasje te kunnen zijn! 

Bauke en Bodor
Er waren ook twee zusjes aanwezig: Baike en Bijke. Lisa en Stella konden niet komen, want zij wonen in Frankrijk en Amerika. En Luna was hoogloops, dus die bleef ook lekker thuis zodat ze de kop van de mannen niet gek kon maken. Dat was geen slecht idee, want Mojo is een echte versierder! Hij was helemaal gek op de meisjes! Ik stiekem ook wel hoor, maar ik wachtte tot stoere Mojo uit de buurt was om avances te maken :-). 


Mojo en Bijke (?)
Toen vertrokken we op wandeling. Hier zie je me voorop lopen, samen met m'n zusje Baike. Zij is heel knap, ik vond haar erg leuk! Ze is ook heel stoer, ze schrikt niet terug voor een beetje modder. Vroeger noemden we haar plagend 'Vieze Wiesje'! 

Baike en Mauro voorop! 
Onderweg renden, speelden en ravotten we naar hartenlust. 

Mauro is de middelste van de drie honden naast elkaar, vooraan tante Jet


Ik kon heel goed opschieten met de 'oudere dames'. Oma Teuntje, de mama van mijn mama, was er ook samen met haar dochter Jet. Die twee konden super goed zwemmen, daar stond ik van te kijken! 

Mauro kijkt naar zwemmende oma Teun en tante Jet
Tante Jet en oma Teun
En ook m'n papa Rauke zwemt goed, hij mocht eventjes mijn bal gaan halen in het water onder mijn toeziend oog: mijn held! Tijdens de wandeling heb ik hem toch kunnen tonen dat ik een toffe jongen ben: een paar likjes en een gezamenlijke snuffel braken het ijs. 

Mauro kijkt toe hoe papa Rauke z'n geliefde bal 'redt'
En kijk wie daar plots kwam aangewandeld: oma Lobke! Die kende ik al, wat was ik blij om haar weer te zien. 

Oma Lobke
Ik vond het allemaal erg spannend maar ook erg leuk om iedereen terug te zien. Wat heb ik een leuke familie! Toen Esther, mama Roza's baasje, nog eens 'puppies' riep, ging ik haar heel snel een dikke knuffel geven (mijn specialiteit). Maar toen ik moe werd, ging ik toch lekker even knuffelen bij m'n eigenste baasjes. 

Mauro in volle vaart naar Esther
Na afloop gingen we nog wat drinken met z'n allen en kregen we een leuk cadeautje van papa Rauke. Dat mocht ik 's avonds thuis pas openmaken van m'n baasjes. Ik heb lekker gedeeld met m'n zusje Roxy hoor!


Tot volgend jaar op de fokkersdag allemaal! 
   
V.l.n.r.: Tante Jet, Oma Teuntje, papa Rauke, mama Roza, broertje Bodor, broertje Bauke, zusje Baike, zusje Bijke, broertje Mojo, puppy Mauro en oma Lobke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten